Reklamy w Messengerze to naturalna kolej rzeczy

Reklamy na Facebooku wyświetlają się użytkownikom od wielu lat. Już wkrótce zaczną one pojawiać się również na Messengerze. Większość osób jest tym faktem oburzona. Tymczasem jest to przecież naturalna kolej rzeczy.

Pixabay

Niezależnie, czy mowa o platformie iOS czy Android, najpopularniejsze aplikacje są darmowe. Mam tutaj na myśli głównie apki społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Snapchat. Gromadzą one ogromne bazy użytkowników, na których zarabiają poprzez wyświetlanie spersonalizowanych reklam.

Wiele lat temu takie reklamy pojawiły się na Facebooku. Były one dużo skuteczniejsze niż reklamy na innych portalach internetowych, gdyż firmy współpracujące z Facebookiem miały dostęp do szczegółowych danych dotyczących odbiorców komunikatu marketingowego. Mogli więc bardzo precyzyjnie określić, do jakich osób trafi reklama.

Następnym krokiem Zuckerberga było wprowadzenie reklam na Instagramie. Stanowi on ogromną bazę użytkowników, a obecne na nim treści są całkiem angażujące. Pojawiły się więc posty sponsorowane. Również na Snapchacie pojawiły się sponsorowane treści — głównie w sekcji Discovery. Wydaje mi się, że już wkrótce zobaczymy na Snapie również sponsorowane filtry World Lenses. Byłaby to bardzo ciekawa i angażująca forma reklamy. Wróćmy jednak do Messengera.

Messenger z reklamami

Komunikator Zuckerberga ma obecnie ponad 1,2 miliarda użytkowników miesięcznie. Nietrudno wyobrazić sobie, jakie dodatkowe przychody zaczęłyby wpływać na konto Zuckerberga, gdyby udostępnił on dostęp do tej bazy reklamodawcom i zaczął wyświetlać w Messengerze reklamy.

Od kilku miesięcy trwają testy w Australi i Tajlandii. Pod koniec lipca niektórzy użytkownicy ujrzą pośród konwersacji ze znajomymi treści sponsorowane. Tym razem będzie się to już tyczyć użytkowników na całym świecie — również w Polsce. Reklama będzie się wyświetlała na ekranie głównym Messengera, pod ostatnimi wiadomościami. Po jej tapnięciu zostaniemy przekierowani pod link wskazany przez reklamodawcę, czyli albo witrynę internetową, albo konwersację w aplikacji.

To oczywiste, że użytkownicy będą niezadowoleni z nowości i że nieco obniży to ich sympatię do aplikacji. Warto jednak zauważyć, że z mobilnej aplikacji Facebooka korzysta coraz mniej osób (według moich obserwacji wśród znajomych). Po części jest to wina samego Zuckerberga, który strzelił sobie w kolano zmuszając użytkowników do instalacji osobnej aplikacji do wysyłania wiadomości.

Rezultat tego był taki, że coraz więcej osób przestawało korzystać z apki Facebooka na rzecz Messengera. No bo, tak na dobrą sprawę to przeglądanie bezsensownych postów wcale nie jest takie potrzebne, a apka obciąża procesor i bardzo szybko drenuje baterię. Więc czemu nie zostawić by na smartfonie wyłącznie Messengera…?

Zobacz również: Czy można ufać dyskom w chmurze (rozmowa z Mikko Hypponenem)

Użytkownicy coraz częściej mieli więc do czynienia z Messengerem bez reklam, a coraz rzadziej z Facebookiem pełnym sponsorowanych treści. Czy tego chcemy czy nie, wprowadzenie reklam na tym pierwszym jest więc naturalną koleją rzeczy.

Źródło: Facebook

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

iPhone 8 i czytnik linii papilarnych zintegrowany z ekranem - będzie czy nie będzie? #wSkrócie: nowa Motorola wycieka, świetne wyniki Xiaomi i globalna wersja Galaxy Note'a FE Louis Vuitton Tambour Horizon - zwykły smartwatch w niezwykłej cenie Spotify wkrótce z obsługą głosową i trybem dla kierowców LG V30 na wizualizacji. Wygląda znajomo #wSkrócie: smartfon za 299 zł w Biedronce, test wytrzymałości Xperii XZ Premium oraz koniec wsparcia dla Windows Phone'a 8.1 HTC U11 - aktualizacja oprogramowania uzupełnia braki i wprowadza nowe gesty Edge Sense Essential zaczyna przygodę ze smartfonami od udowodnienia, że nie można mu ufać #wSkrócie: brak mniejszego Galaxy S8, wyniki finansowe Samsunga, HTC i LG oraz koniec firmy Jawbone Oto, co powstanie z połączenia Nokii 3310 z Trumpem i Putinem Vivo X9s i X9s Plus oficjalnie. Nowe smartfony z podwójnymi aparatami do selfie Qualcomm chce zakazu sprzedaży iPhone'ów i twierdzi, że ma ku temu dobre powody RED Hydrogen One z holograficznym ekranem. Co to znaczy? #wSkrócie: Android na celowniku Komisji Europejskiej oraz ambitne plany ZTE Nowości Sony w drodze. Wśród nich mały flagowiec, na którego fani czekają od dawna #wSkrócie: Xiaomi Redmi 4X w Play, Mi Max 2 na polskim rynku i Samsung Galaxy Note 8 na nowych renderach LG Q6, czyli mniejszy brat LG G6 już wkrótce Donald Trump w Warszawie. Możliwe telekomunikacyjne utrudnienia Wiko WIM debiutuje na polskim rynku. Nie jest tanio #wSkrócie: Moto Z2 Force i Moto X4 na zdjęciach oraz Nougat dla smartfonów Xiaomi #wSkrócie: Xiaomi Mi 6 "w Polsce", McDonald's w UberEATS i koniec Sony TrackID Nowe modele Alcatela już w Polsce - A5 LED, A3, A3 XL oraz U5 #wSkrócie: LG X Charge, niższa cena LG G6, nowe wieści o Galaxy Note 8 i Huaweiu Mate 10 oraz letnia promocja Sony Przyszłe smartfony Samsunga i LG będą miały baterie o stałym stanie skupienia

Popularne w tym tygodniu:

LG Q6 - pierwsze wrażenia Ta kobieta próbowała przemycić 102 iPhone'y... przyklejając je do siebie Wpadka HTC: domyślna klawiatura zaczęła wyświetlać reklamy Doogee MIX w Polsce. Wąskie ramki, 6 GB RAM-u i podwójny aparat w rozsądnej cenie Te modele iPhone'ów są obecnie najpopularniejsze Sharp pracuje nad bezramkowym smartfonem z ekranem 4K Elastyczny tablet Lenovo na wideo. Nie mogę się doczekać takich urządzeń Apple Park prawie gotowy. Oto kilka ciekawostek o nowej siedzibie Apple'a Moto Z2 Play w Polsce tańsza od poprzednika. Jest dobrze! LG Q8 oficjalnie. Mniejszy brat multimedialnego LG V20 wylądował w Europie Xiaomi Mi AI Speaker oficjalnie. Inteligentny głośnik za grosze Samsung Galaxy Note 8 - data premiery ujawniona