Klienci stracili zaufanie do Samsunga. Badanie potwierdza obawy firmy

40 proc. dotychczasowych użytkowników smartfonów Samsunga definitywnie stwierdziło, że już nigdy nie kupi telefonu tej marki. Przed koreańskim producentem ciężki orzech do zgryzienia.

Gdy rozpoczął się wrześniowy proces wymiany Galaxy Note 7, wiele firm przeprowadziło badania dotyczące tego, w jaki sposób zmieni się postrzeganie Samsunga po całej aferze, i czy klienci pozostaną wierni producentowi.

Wierność klientów we wrześniu

Z ankiety przeprowadzonej w Chinach na 12 tysiącach osób, wynikło, że ponad połowa dotychczasowych użytkowników urządzeń Samsunga, zamierza zmienić markę na inną. 37 proc. z nich chciało przejść na system iOS, a 26 proc. miało zamiar dołączyć do stajni Huaweia.

W USA badanie przeprowadziła z kolei firma Branding Brand. W trakcie wrześniowego procesu wymiany Amerykanie patrzyli na Samsunga nieco łaskawszym okiem. Ankietę wypełniło około 1000 osób. 34 proc. z nich twierdziło, że po wydarzeniach związanych z Notem, już nigdy nie kupi urządzenia Samsunga.

Ta sama firma przeprowadziła również badanie po tym, jak świat obiegła informacja o kilku wybuchach egzemplarzy po wymianie. Tym razem niechęć do przyszłych telefonów Samsunga zadeklarowało już 40 proc. osób. Szczerze mówiąc, dziwią mnie te wyniki.

Zaskakująco mała zmiana

O ile wpadka z premierową partią urządzeń była według mnie jak najbardziej wybaczalna i niewpływająca na sympatię (lub jej brak) do marki, o tyle kolejna wpadka już po wymienia urządzeń świadczy o Samsungu gorzej. Nawet jeśli odnotowanych przypadków samozapłonu "bezpiecznych" Note'ów jest tylko kilka i na razie nie wiadomo na 100 proc., czy ich przyczyną na pewno była wada produkcyjna.

Jakie telefony kupią osoby zrażone do Samsunga?

Wracając jednak do surowych wyników. 46 proc. ankietowanych jest klientami Samsunga krócej niż 2 lata, a 54 — dłużej. Ciekawiej sprawa wygląda, gdy spojrzymy, jakie marki preferują zrażeni do koreańskiego koncernu użytkownicy.

Najbardziej na wpadce Samsunga skorzysta prawdopodobnie Apple, gdyż aż 30 proc. niezadowolonych użytkowników zamierza przejść na system iOS. Jak nietrudno wyliczyć, 70 proc. klientów pozostanie przy Androidzie. Co ciekawe, 8 proc. wszystkich uciekających od Sammiego zamierza przesiąść się na Pixele Google'a.

CEO Samsung Mobile przeprasza

Dyrektor wykonawczy Samsung Mobile wystąpił przed koreańskimi dziennikarzami i oficjalnie przeprosił za wszelkie problemy, które wywołały wadliwe smartfony. Koh Dong-jin obiecał również znaleźć dokładną przyczynę samozapłonów, tak aby firma nigdy więcej nie popełniła podobnego błędu. Zarzekał się on także, że zrobi co w jego mocy, aby przywrócić stracone zaufanie i renomę, tak aby ludzie nie obawiali się używania produktów Samsunga ze względu na swoje bezpieczeństwo.

Zobacz również: Appshaker 2 #43 - Neighbours from Hell, Dailydo i inne [+ rozwiązanie konkursu]

Prezes Samsung Mobile podziękował również tym pracownikom, którzy wspierali go w tych ciężkich dla niego czasach. Zdradził on również, że jest całą tą sytuacją sfrustrowany. Nic dziwnego. Plotki bowiem głoszą, że zarząd Samsunga usunie Kog Dong-jing'a z jego posady i zastąpi kimś innym. Nie wiadomo więc, czy będzie miał okazję dotrzymać obietnic, które oficjalnie złożył.

Źródło: Branding Brand, BGR, Phonearena

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Co ma wspólnego smartfon z medalem olimpijskim? Więcej niż myślisz LG LV5, czyli flagowy G5 bez wymiennych modułów? Huawei Mate 9 będzie wyglądał jak Note7? Huawei nie mógł lepiej trafić [Aktualizacja] Oto prawdopodobna przyczyna samozapłonów Note’a 7. Pozostaje jedno pytanie… myPhone C-Smart Glam w Biedronce za 199 zł Android 7.1, czyli jak nie prowadzić polityki aktualizacyjnej Google Pixel czy iPhone 7 - który smartfon jest wydajniejszy? Galaxy Note7 - produkcja i sprzedaż wstrzymana [AKTUALIZACJA] Galaxy S8 - porcja przecieków. Nadchodzą duże zmiany A jednak - Google otwiera własny salon w Nowym Jorku Kodak zapowiada nowego fotograficznego smartfona z Androidem 4 powody, dla których Pixele nie powinny kosztować tyle co iPhone'y Ile Pixeli Google sprzeda do końca roku? Są pierwsze szacunki “Bezpieczny” Note 7 wcale nie taki bezpieczny? Smartfon bez ramek i 1000 ppi, czyli niesamowite ekrany Sharpa Koniec smartfonów Lumia coraz bliżej. Microsoft nie będzie już nawet zajmował się ich serwisowaniem Android 7.1 Nougat - co nowego? Rychło w czas. Nexus 6 dostaje aktualizację 42 dni po premierze Androida 7.0 Nougat Możesz się już zacząć żegnać z gniazdem słuchawkowym w Twoim smartfonie Pixele miał produkować Huawei. Dlaczego plan A nie wypalił? Wybuchający Galaxy Note7 jako broń w GTA V! Google Pixel i Pixel XL wyciekają w pełnej krasie na dzień przed premierą Jak przebiega wymiana Note'ów 7 w Europie i kiedy sprzedaż zostanie wznowiona? Huawei porzuca Androida Wear na rzecz Tizena? Jakoś mnie to nie dziwi

Popularne w tym tygodniu:

Xiaomi Mi 6 - polska cena pozytywnie zaskakuje LG V30 w Europie niemal pewny. Będzie miał ekran OLED? Oby! Oto wspólny smartfon Huaweia i... KFC LG Q6 - pierwsze wrażenia Wpadka HTC: domyślna klawiatura zaczęła wyświetlać reklamy Ta kobieta próbowała przemycić 102 iPhone'y... przyklejając je do siebie Qualcomm chce zakazu sprzedaży iPhone'ów i twierdzi, że ma ku temu dobre powody Reklamy w Messengerze to naturalna kolej rzeczy Te modele iPhone'ów są obecnie najpopularniejsze Moto Z2 Play w Polsce tańsza od poprzednika. Jest dobrze! iPhone 8 i czytnik linii papilarnych zintegrowany z ekranem - będzie czy nie będzie? #wSkrócie: smartfon za 299 zł w Biedronce, test wytrzymałości Xperii XZ Premium oraz koniec wsparcia dla Windows Phone'a 8.1