Połowę zysków z mobilnych gier generuje... 0,19 proc. graczy korzystających z mikropłatności

Gry i aplikacje freemium są darmowe do pobrania, ale w ich wnętrzu kryją się mikropłatności. Za pieniądze kupimy tam na przykład rozszerzenie możliwości apki lub lepsze wirtualne wyposażenie. Czy to się opłaca?

Pexels

Firma Swrve opublikowała przedwczoraj obszerny raport dotyczący aplikacji mobilnych, a dokładniej tych działających w modelu Free to Play. Raport został utworzony na podstawie 30-dniowej obserwacji ponad 20 milionów graczy. Dane zostały zebrane z ponad 40 różnych tytułów.

Z raportu wynika, że osób, które płacą za dodatkowe treści jest bardzo mało — około 1,9 proc. Oznacza to, że deweloperzy zarabiają średnio na jednej osobie na 50. Jeszcze ciekawiej sytuacja wygląda, gdy spojrzymy na to, jak rozkładają się zarobki wśród tych, którzy wydają pieniądze wewnątrz aplikacji.

0,19 proc. osób generuje ok. połowę przychodów deweloperów z gier!

Mamy więc sytuację w której mało użytkowników wydaje na wirtualne treści realne pieniądze, ale gdy już się na to zdecydują, to kwoty na to przeznaczone okazują się całkiem duże.

Średnio gracze wydają 24,33 dolary miesięcznie, dokonując średnio 1,8 wirtualnych zakupów (22 dolary w 2014 roku). Cena pojedynczego zakupu wynosi więc najczęściej około 13,82 dolary. Zakupy powyżej 50 dolarów również się zdarzają jednak decyduje się na nie jedynie 2,5 proc. najbardziej zapalonych spośród płacących graczy. Odpowiadają oni za około 17 proc. przychodów producentów gier freemium.

Inna część raportu pokazuje jak rozkłada się sprzedaż na przestrzeni kolejnych dni od zakupu gry. Okazuje się, że pierwszy dzień jest tutaj kluczowy. To właśnie w ciągu niego dokonuje się aż 59 proc. wszystkich wewnętrznych zakupów, generujących 55,5 proc. całego przychodu. Użytkownicy, którzy wydali swoje pieniądze już pierwszego dnia są dla deweloperów cenni również z innego powodu. Statystyki pokazują, że 56 proc. z nich dokona przynajmniej jeszcze jednej transakcji w przeciągu kolejnych dwóch tygodni.

Na powyższym wykresie widać jak przychody rozkładają się w kolejnych dniach od pobrania. W sumie, aż 70 proc. przychodu jest generowane podczas pierwszych 48 godzin od pobrania. Jeśli natomiast nie wydałeś ani grosza pierwszego dnia, szanse na to że zrobisz to później drastycznie spadają każdego kolejnego dnia.

Raport przewiduje, że w ciągu 2016 roku deweloperzy zarobią na grach Free to Play około 1,9 miliardów dolarów. A wy? Dorzucacie się do tej sumy czy zadowalacie się tym co aplikacja oferuje za darmo?

Zobacz również: Jak bezpiecznie korzystać z przeglądarki?

Źródło: Swrve, AndroidAuthority, Phonearena

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Netflix w Polsce prężnie się rozwija. Jak sprawdzić, które filmy i seriale dostępne są z polskimi napisami lub lektorem? Ekrany AMOLED zdominują rynek w najbliższych miesiącach? Są już tańsze w produkcji niż LCD! Prawdopodobnie wkrótce nie kupisz w kiosku karty prepaid bez dowodu. Nadchodzą zmiany w imię walki z terroryzmem #wSkrócie: YouTube Connect, darmowe startery w Plusie oraz mophie do Galaxy S7 #wSkrócie: Zdjęcia Google z nową funkcją, Galaxy S7 active oraz iPhone SE w programie Jimmy'ego Kimmela Google oferuje pomoc mieszkańcom krajów dotkniętych ostatnimi atakami terrorystycznymi Rusza Humble Bundle 17 Mobile. Zapłać ile chcesz za gry warte ponad 200 zł #wSkrócie: Pokemon GO na wideo, 40 lat Apple'a w 40 sekund oraz bonusowe doładowania w Plusie Mikroskop do smartfona - powiększa 400-krotnie ważąc przy tym niespełna 4 gramy #wSkrócie: premiera iPhone'a SE na żywo, Huawei P9 na zdjęciach oraz powrót LG Watch Urban 2 Google Now po polsku użyteczne jak nigdy dotąd Cukrowe baterie stają się rzeczywistością. Naukowcy z MIT z szykują energetyczną rewolucję Tylko połowa użytkowników modeli z WP8 dostanie aktualizację do Windowsa 10 Mobile LG G5 ze Snapdragon 652 i 3 GB pamięci RAM oficjalnie. Nie, nie pojawi się u nas #wSkrócie: iPhone 7 bez przycisku Home oraz Nokia 3310 vs prasa hydrauliczna Jeśli znajdziesz się w tym londyńskim teatrze, lepiej nie wyciągaj smartfona z kieszeni #wSkrócie: Galaxy J5 (2016) na zdjęciach, polska cena PlayStation VR oraz lista smartfonów z aktualizacją do Windowsa 10 Mobile #wSkrócie: nieoficjalne remiksy w Apple Music, HTC 10 ze światowej klasy aparatami oraz aktualizacja do Windowsa 10 Mobile Fair Play - operator daje 30 dni na zmianę warunków umowy lub wymianę smartfona na inny model Duże zmiany na Instagramie. Oś czasu dostosowana do użytkownika Oto wizualizacje nowej siedziby Google'a. To odpowiedź na Apple Campus 2? #wSkrócie: iPhone 7 na zdjęciu oraz LG K5 oficjalnie LuMee, czyli selfie stick to przeszłość. Pojawiła się zupełnie nowa moda… Który z producentów androidów zarabia najwięcej na pojedynczym smartfonie? Odpowiedź może cię zaskoczyć

Popularne w tym tygodniu:

Kolejna awaria sieci Orange. Użytkownicy nie mogą wysyłać wiadomości [aktualizacja] #wSkrócie: szkło na ekran iPhone'a 8, letnia aktualizacja Pokemon GO i Galaxy S8+ Dual SIM Android Marcher to malware, który może wykraść wasze dane. Uważajcie! YouTube z pełnym wsparciem dla pionowych treści i nowym standardem VR OnePlus 5 - podwójny aparat z teleobiektywem to ściema jakich mało Dlaczego szklanych telefonów jest tak dużo? Powód jest prosty Google Glass powrócą? Inteligentne okulary dostały właśnie... aktualizację oprogramowania #wSkrócie: zdjęcie iPhone'a 8, przedni panel Galaxy Note'a 8 i Asus ZenFone Pegasus 4A #wSkrócie: smartfon z ekranem skanującym odciski palców, nowa oferta Playa i smartwatch Emporio Armani Google usunął z aplikacji Zdjęcia przydatną funkcję. Użytkownicy są wściekli Allview X4 Xtreme oficjalnie. Ma podwójny aparat, ogromną baterię i przyzwoitą ceną Zbliża się premiera Moto G5S+ i Moto X4. Oto nowe informacje